Benböj och blöjbyten

Nybliven tvillingfarsa som hittar tid till träning mellan nappflaskor och blöjbyten.

Crossfitonsdag

Publicerad 2016-02-24 12:36:25 i Träning,

21-15-9
Pushpress 60kg
Pistols

AMRAP 7min
7 Kettlebellsvingar 24kg
7 Burpees

Puta med rumpan bara

Publicerad 2016-02-23 21:18:09 i Träning,

Jag sitter precis och återhämtar mig efter grisigt benpass och tänkte dela med mig av ett enkelt men väldigt bra tips för en stabilare bas i detta underbara lyft.

det är ju ett simpelt lyft egentligen. Lägg något tungt över axlarna, sätt dig sen ner på huk och res dig upp igen.
Men givetvis finns det massa detaljer att fila på även här. Hur brett mellan fötterna? Tårna utåt eller rakt fram? Stången högt eller lågt?
Alla de sakerna är något som bör anpassas efter individen ifråga om vinklar och längder men en sak som jag tycker har gett resultat i form av en stabilare och starkare hållning är just; puta med rumpan. 
Lite broscience tänkte jag först men när jag sen hör Patrik Andersson AKA "hurril" ge just det tipset angående böjen i ett avsnitt av tyngrepodden så blev det än mer relevant. 

Tycker du själv att du inte får till en stadig plattform i böjen. Prova det här enkla knepet. Ryggen hamnar genast i sin rätta, stabila och naturliga kurvatur när du gör på det här viset istället för att svanka.
Kör hårt! 

Golördag

Publicerad 2016-02-20 21:08:57 i Allmänt, Dagens WOD,


Fys före mys med en 20min AMRAP.
5 Ringdips
5 Pullups
5 Clean and jerk 60kg

Nu blir det snabbrepris av Melodifestivalen i soffan med lite Vickningschips som tilltugg! 

Om

Min profilbild

Viktor Lidin

Jag är en nybliven tvillingpappa med ett stort intresse för träning och hälsa. Jag älskar crossfit som träningsform och jag vill med den här bloggen peppa och ge inspiration till att hinna med träning i vardagen. Du kan nå mig på: viktor.hornsgatan@gmail.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela