Benböj och blöjbyten

Nybliven tvillingfarsa som hittar tid till träning mellan nappflaskor och blöjbyten.

Det kanske kan bli nåt av den här gammkroppen ändå

Publicerad 2016-04-21 20:32:05 i Allmänt,


Jag gick och blev med gymkort till sist. Något som jag har dragit på alldeles för länge även om jag kan sköta min träning hyfsat bra hemma. Det ska bli kul. Kanske kan jag klättra lite i böjen och så kan jag kanske ha sällskap på nåt pass i veckan. Det ska bli skoj! 
Det hade såklart varit magiskt kul att istället för att hänga på kedjan sports få vara med i gemenskapen på boxen Crossfit Östersund. Men. Den här tvillingfarsan som har ett husbygge med massor fix kvar får hålla i slantarna ett tag till:)

Crossfitonsdag

Publicerad 2016-04-20 17:38:10 i Dagens WOD,

På tid:
Buy in: 100meter farmers walk 2x20kg

21-15-9
Clean and jerk 40kg
Kettlebellsvingar

Cash out: 30 Burpees

Bonusträning på jobbet

Publicerad 2016-04-15 13:13:25 i Allmänt,

Min vän, tillika kollega Peter kom för två veckor sedan på en briljant idé! Vi har ett tag pratat lite löst om att träna på lunchen nån gång men det är svårt att komma till skott och ta tag i det. Tills Peter kom med förslaget om lunchutmaningen. 
En kvart AMRAP varje vardag med en övning per vecka. Vi började förra veckan med armhävningar med släpp och fortsatte denna vecka med pullups. Återstår gör sedan dips, kettlebellsvingar och airsquats.
Det är så sjukt kul! Vi blir båda två väldigt peppade av tävlingsmomentet i det hela och konceptet blir att flest antal repetitioner efter fem veckor kammar hem segern. Vi avslutade första veckan otroligt jämnt med 900 kontra 892 reps så det blir intressant att se var vi kommer landa när vi avslutar.
Vi har även efter starten av detta försökt att få med våra andra kollegor på tåget,  med ett blandat resultat. Vi förstår att volymen kanske känns lite övermäktig och alla vill inte köra hemma om man är ledig så vi kommer att ta fram ett koncept som bygger på dessa 15 minuter av aktivitet men med en större variation och ett schema som ger fler vilodagar. 
Det känns sjukt kul och vi ska fila på detta ett tag framöver för att sedan försöka sprida det vidare till fler butiker och förhoppningsvis även utom koncernen! 
 
Om du som läser det här känner att detta är något du vill försöka införa på just din arbetsplats så hör gärna av dig. Ju fler intresserade desto större chans att vi kan göra något stort av det här och få fler människor att röra på sig.
Vi har redan känt (trots att vår träningsvolym utanför arbetstid är relativt hög) att vi är piggare och mer alerta på jobbet. Speciellt efter lunchrasten som för mig oftast handlar om 10 minuters ätande som sedan sköljs ner med en eller två koppar kaffe stirrandes på min iphone i resterande 50 minuter.
 
Nu laddar jag för sista passet pullups med värkande armar och sen blir det vila över helgen från lunchpassen åtminstonde :)
 
Trevlig helg!
 
 
 
 
 

Om

Min profilbild

Viktor Lidin

Jag är en nybliven tvillingpappa med ett stort intresse för träning och hälsa. Jag älskar crossfit som träningsform och jag vill med den här bloggen peppa och ge inspiration till att hinna med träning i vardagen. Du kan nå mig på: viktor.hornsgatan@gmail.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela