Benböj och blöjbyten

Nybliven tvillingfarsa som hittar tid till träning mellan nappflaskor och blöjbyten.

Höstens plan

Publicerad 2015-08-21 07:16:00 i Träning,

Jag vill ha något att gå på när jag tränar. Någon slags riktining åtminstonde. Annars är det lätt hänt att det bara blir diverse strölyftande. Spretigt och med lika många mål i bakhuvudet som dagar i veckan. 
 
Min plan med den här hösten är att jobba på armar och axlar. Tydligt och bra. Hela våren kantades av att äta mycket och att lyfta tungt. Nu ska repsantalet upp och fokuset flyttas en aning. Sugrörsarmarna ska bort!
 
Dag 1: Rygg, armar.
Dag 2: Vila.
Dag 3: Axlar, Crossfit.
Dag 4: Ben.
Dag 5: Bröst, armar.
dag 6: Vila.
dag 7: Olympiska lyft, axlar.
 
Ungefär så kommer min 5-split att se ut till en början och sedan justeras allteftersom justering behövs. Repsantalet kommer ligga mellan 8-13 och seten mellan 3-5, allt beroende på övning. 
Jag är sjukt taggad att göra det här bra och göra det ordentligt! 
En oinredd övervåning får fungera som hemmagym tillsvidare. Det är skönt med extra utrymmen i huset! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Viktor Lidin

Jag är en nybliven tvillingpappa med ett stort intresse för träning och hälsa. Jag älskar crossfit som träningsform och jag vill med den här bloggen peppa och ge inspiration till att hinna med träning i vardagen. Du kan nå mig på: viktor.hornsgatan@gmail.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela